Afsplitsing CAB gaat raad in als Gemeentebelangen

22-06-2015 13:42
DRIMMELEN - Gijs Broeders en Jan van Meggelen zitten donderdag onder de naam Gemeentebelangen bij de raadsvergadering van de gemeente Drimmelen.

Het duo besloot vorige week uit de Combinatie Algemeen Belang (CAB) te stappen vanwege grote meningsverschillen. "Vanuit het idee dat je de hele gemeente dient", verklaart Broeders de naam. "Vroeger was er ook een partij Gemeentebelangen die gelieerd was aan het CAB. Toentertijd kwamen die net enkele stemmen tekort voor een zetel. Het is in die zin een waardering richting die toenmalige partij."

Volgens Broeders is het te vroeg om te stellen dat Gemeentebelangen een partij is die als zodanig de eerstvolgende verkiezingen (2018) ingaat. "Da's kort door de bocht. We zijn net een week bezig. Over de toekomst wil ik me niet uitlaten. Wij blijven op positief-kritische wijze het coalitieprogramma volgen."