Marieke van Schendel

02-02-2018 20:57

Mijn naam is Marieke van Schendel, aangenaam! Samen met mijn vriend Bas en onze zoons Juul en Duco woon ik in Wagenberg. Hier ben ik opgegroeid en wil er niet meer weg. We wonen nu in het oude huis van mijn opa en oma, wat ik heel bijzonder vind.

Al jaren ben ik werkzaam in de speelbranche en sinds kort werk ik bij Acacia Robinia in Wagenberg. Wij creëren speelplekken en schoolpleinen vol beleving en speelwaarden, met een natuurlijk karakter.

In mijn vrije uren speel ik graag badminton en ben ik actief voor de Dorpsraad in Wagenberg.

In mijn werk heb ik veel contact met gemeenten, ondernemers en scholen en help ik hun dromen waar te maken. Hierin ben ik constant bezig met verbindingen leggen tussen mensen, projectplannen uitwerken en doelen bereiken. Niks is onmogelijk. Een leven lang spelen en bewegen, dat vind ik belangrijk!

Namens Gemeentebelangen maak ik me hard voor (sport)verenigingen en haar vrijwilligers, sport- en activiteitenaanbod, de rol van de bibliotheek midden in de samenleving, speelbelevingen en het bevorderen van toerisme.

Sport en cultuur is een middel om andere problematieken op te lossen. In onze gemeente moet verder een goede balans heersen voor bewoners, bedrijven en bezoekers. De leefbaarheid, het lokale economisch klimaat en de toeristische aantrekkelijkheid krijgen mijn volle aandacht.

In Wagenberg staat voor mij bijvoorbeeld de woningbouw, het activiteitenaanbod voor jong en oud en het hardrijden in de Brouwerijstraat/Dorpsstraat hoog op de agenda.

Ook in de andere dorpen is verkeersveiligheid een hot item, zeker veilige fiets- en wandelpaden.

Woningbouw voor starters zowel koop- als huurwoningen zijn noodzakelijk om de leefbaarheid van onze kernen in stand te houden.

Gemeentebelangen wil hier graag samen met u aan werken!