Alle belemmeringen voor nieuwbouwplan Made-Oost zijn opgeheven

04-11-2011 20:39

MADE - Na jarenlang gesteggel kan Made- Oost eindelijk beginnen. Wethouder Jan van Meggelen van de gemeente Drimmelen is dolblij en wil begin 2012 van start.

Zo'n beetje iedere week pleegde de gemeente Drimmelen de afgelo pen tijd een telefoontje richting Den Haag, naar de Raad van State. Of het hoogste bestuurs rechtscollege al een uitspraak had gedaan over nieuwbouwplan Made- Oost. Maar nu is het dan eindelijk zover, de bezwaarmakers zijn in het ongelijk gesteld. Wet houder Jan van Meggelen van de gemeente Drimmelen verkeert in hogere sferen. " Ik ben ontzettend blij met deze uitspraak. We kun nen eindelijk aan de slag, na jaren lange vertraging." Maar het aan de slag gaan kan niet onmiddellijk.

Tenminste niet op het terrein van de voormalige timmerfabriek Pals. Daar zit asbestverontreiniging die eerst opgeruimd dient te worden.

Maar ook daarover maakt de wet houder zich geen zorgen. " Pals heeft mij beloofd een sanerings plan bij de provincie Noord-Brabant in te leveren. Je kunt zeggen: hadden ze dat al niet veel eerder kunnen doen. Maar Pals wilde eerst de zekerheid van een vastgesteld bestemmingsplan."

Van Meggelen heeft met de vier partijen, die betrokken zijn bij de projectontwikkeling die ruimte biedt aan 150 woningen, een over eenkomst getekend over het bouw rijp maken van de grond. Dat wordt door de gemeente aanbesteed. " Dat heeft als voordeel dat alle voorzieningen in één keer worden aangelegd. De hele wegen structuur ligt er dan als de bouw van de woningen begint."

De afgelopen jaren veroorzaakten niet alleen omwonenden ruis op de lijn. Ook ontstond er onenig heid tussen de gemeente en projectontwikkelaar Rowa over de starterswoningen in Made- Oost.

Van Meggelen verwacht dat de bouw begin 2012 start.

BN DeStem donderdag 04 november 2011